Friday, August 9, 2013

raja yang tak diiktiraf



assalamaualaikum dan selamat pagi untuk raya ke dua .. hari ini saja nak story fasal raja yang tak diiktiraf oleh kerajaan malaysia hahahah kononya lah .. :P

sejujurnya aku ini hanyalah manusia yang doif dan lemah serba kekurangan .. aku nak cerita disini bekenaan kenalan-kenalan yang dilupakan .. Ya allah walaupun aku hampir lupakan sebagahagian kenangan itu tapi masih ada yang menyimpannya ...

semalam lepas solat hari raya agak tekejut dengan sambutan "ala2 gerela dalam masjid" ... hee semalam lepas habis solat sunat aidilfitri .. aku jumpa semula dengan beberapa orang kawan lama dari tadika sampai la ke sekolah rendah sehingga ke U tak lupa dengan junitor2 aku yang mana still kenal aku .. kawan2 rapat .. teman2 dan sahabat2 yang dilupakan :P  .. ya la sejak aku masuk sini aku menyepi seketika hampir setahun lebih dengan FB lama yang xdi online ... no fon baru yang aku tukar .. and segala sosial network aku yang semakin berkurangan ... serius aku down seketika waktu itu .. mohon maaf buat semua .. T__T aku menyesal rupanya ramai lagi yang ambik berat fasal aku .. MOOD:TERHARU

jujur aku cakap hampir 5 atau enam orang aku dah telupa fasal diorang tapi sebenarnya diornglah kawan aku yang aku rapat zaman tadika dulu .. lepas meningbas kembali kisah2 tadika baru aku sedar rupanya aku ni nakal gila .. haha .. aku dah xingt zaman2 tadika .. zaman2 sekolah arab .. zaman2 mengaji .. maksud aku zaman2 aku usia 4 hingga 10 tahun .. aku lost habis memori tu semua yang ada just gambar kecomelan aku ja hahaha ...  kisah di sekolah rendah aku mmg teruk .. =_= aku ni mmg budak nakal time sekolah rendah .. ahahha .. lawak bila nak kenang balik ,, xpa next time aku cita .. hee

kalau kisah zaman sekolah menengah and U aku still ingat and kenal diorng so xjadi masalah semalam bila diorng tegur .. and soalan yang selalu depa tanya .. dok mana skrng lama x nampak .. ada mana .. buat apa .. bila nak kawin .. errr terpaksa jawab dengan hati yang redah walaupun agak tersipu2 malu dengan diorng ...:) masing2 bersoalkan master and pengakhiran zaman ijazah .. terasa rendah diri sangat2 tp aku happy skrng ni dengan mereka2 yang memahami aku .. terima kasih atas sokongan tidak seorng pun yang merndah2 kan taraf pelajaran aku ni (TERHARU) ^_^

okay masuk bab dalam masjid

tetiba mood dalam masjid tu bertukar kepada suasana YB bertemu pengundi .. pakcik2 yang tua2 semua beratur nak salam aku cey .. hahaha gara2 kawan2 aku yang menjadikan aku ter"popular" sekejap di dalam masjid semalam .. ada pakcik tu mai tanya aku adik ni sapa sebenarnya .. artis ka . anak sapa ni .. selalu nampak tapi x penah pulak pakcik nak tegur ... hehe aku senyum ja ... ada pakcik2 yang kenal aku dia cakap aku ni bakal YB =_= mood:tunggu 4 tahun lagi .. hahahhaha

waktu nak keluar masjid ada geng2 tabliq datang mai salam dengan aku . adoii dah la pakai baju syiah sesat (full black) dah mcm extrimis ja pun takut aku .. apakah aku ini tarikan orng ramai .. eww saya bukan siti nornaliza ataupun najwa latif kalau matlutfi tu ada la iras2 sikit .. hahahahah .. tapi alhamdullilah apa yang aku belajar be nice to other orang lain akan be nice dengan kita ..

sama mcm di komtar .. walaupun aku baru dua kali g komtar tapi makcik2 kat tingkat 21 and abang kat pejabat tanah tu dah boleh tegur aku .. siap dapat layanan first lagi ... bayangkan ramai orang yang datang nak buat semakan tapi aku baru ja datang then dia panggil aku dengan NAMA aku huh bangga :) ... mood like a boss jalan g kaunter tu .. lepas tu di tingkat 3 time nak ambik pass kak di akunter tu pun dah mula sembang2 dengan aku ^_^ .. di MPSP kak syam , kak bad and abang apa tah .. mcm x kekok dengan aku dah kalau sembang pun macam kenal lama dah padahal baru dua atau tiga kali aku buat urusan denagn depa .. kat Mybank butterworth pun ..

masa di Pejabat tanah SP Tengah ada sorng abang tu aku xpenah buat urusan dengan dia and aku x penah nak nampak dia di kaunter ataupun bahagian yang aku dok berurusan dengan pelan dia mai kat aku tanya aku .. dah banyak kali nampak awak kat sini ada usuran apa sebenarnya ..  macam mana layanan staf2 sini and macam2 gak la solan dia siap tanya about my family err aku ni jenis xsuka sangt cita fasal family aku sebenanya just cita sikit2 ja lah adoi kekok gak la rasanya hmm time ni aku xtau lagi sapa dia sebenarnya lepas tu kak norizan yang selalu aku berurusan tu cakap dia laa pegawai daerah sini adik kenal ka ? mood : gila seketika ..

hm ini hanya soretan apa yang aku nak konsikan disini aku rasa agak terharu bukan popular atau terkenal yang aku nak bagi tau  .. Alahmdullilah aku rasa aku ni mmg cepat mesra dengan orang kot .. aku x tau nak cakap mcm mana tapi bila dah mcm ni aku terasa aku ini diperhatikan juga .. sometime takut sometime okay ja .. hope semuanya fine ^_^