Tuesday, May 13, 2014

sekali ini

andai hari esok
adalah hidupku yang terakhir
akan aku hamparkan kembali pohonan maaf
yang perna aku melukai mu
degrlah coretan terakhir sisa hidup ini

hidup ini tiada erti
bagi mereka yang tidak megerti

memahami manusia amat sukar
sesukrnya memberi maaf

mencntai dunia amat mudah
semudah cintanya ibu kepada anaknya

yakinlah yang dekat dengan kita bukan
siapa-siapa tapi mati

pecayalah hidup ini
hanya sementara

belajar menerima takdir
bukan bersoal pada takdir

akhir sekali ingatlah
allah ada perancangan nya tersendiri buat kita ..
bila kita di atas tgk yang dibawah
bila kita sihat tegk mereka yang sakit
bila kita kaya tengk mereka yang miskin
bila kita sempurna tgk mereka yang cacat

alhamdullilah ujian aku mudah dari mereka .. Ya allah kuatkan lah hati ini ..

andai ini yang terakhir buat aku
pecayalah aku sedang bersyukur atas rahmatmu .. Aku sabar akan semua ujian mu ..