Thursday, August 8, 2013

My RAYA

asssalamualaikum dan selamat hari raya :) seperti biasa apabila menjelang raya aku akan postkan satu n3 malam raya :) .. dah hampir 5 tahun beturut2 aku story my raya .. hehe mood nak catat apa x tau la ... hee

seperti biasa dari dulu lagi aku memang suka tgok trend atau ikutan orang ramai dalam menyambut hari raya .. dan seperti tahun-tahun yang lepas (boleh semak my lepas2 n3) banyak benda yang aku secara jujurnya ambik tau dari gajet sehingga ke RM raya :P .. untuk tahun ni aku nak buat perbandingan dan perubahan2 yang terjadi dalam MY raya ..

seperti kebiasaanya setiap tahun mesti ada perubanhan jadi tahun ini tentu ada yang agak menarik untuk dikonsikan :) just chack dis out .... macam dua atau tiga tahun lepas waktu kemuncak zaman2 kamera batu (DSLR) .. ramai budak2 , orng-orng tua .. nenek2 serta waraga2 emas.. yang usung binatang hitam tu .. tapi untuk raya tahun ini agak kurang menonjol binatang hitam ni mugkin sebb bercambahnya smartfon atau mirrorless camara yang menjadi kan DSLR tu hanyalah sebagai hiyasan di dalam almari :) ... atau dah rasa malu dengan benda hitam tu ... jujur aku tgk pun macam repoter ja kamera tu takut i mana nak tau ada paparazi kejar I you :PPPP bajet artis seta"rap" siti .. heee

bab artis plk /. weee najwa latif kat Tv peh x begerak aku depan TV tadi heehehe <--yang ni x berubah dari dulu sampai sekarang .. jujur aku kecewa xdapat tgk najwa latif dalam ketuk2 ramadan .. yeah youtube here i came .. NAJWA LATIF KETUK-KETUK RAMADHAN 2013 hahahaha

lepas tu aku ank story bab2 kereta  .. saja nak ambik port orng2 tuaa .. dua tahun lepas merupakan kemuncak kebangkitan semula toyota dalam pembuatan kereta dan menjadi trent juga rasanya sebb kebanyakan memilih cambery (xtau eja macam mana sendiri google) and honda accord a litter sebagai kereya raya .. bagi tahun ni kereta lebih kecik mcm city and honda civic menjadi pilihan x terkecuali mercedes "bank" yang buntut pelik tu menjadi pilihan .. err yang lain rasanya normal ja xdak apa2 pun perubahan .. ahahaha ..

lepas tu bab makan ... tahun ni semua buat BIHUN sup .. alhamdullilah kebetulan lama gak x makan bihun niii heee .. lepas tu kenapa la tempah kueh kat orng yang sama T_T so kueh raya tahun ni semua sama ja xdak beza pun .. ya ALLAH ni laa kesnya bila ada pengedar and dah xdak masa nak buat kuih raya .. hee mak aku pun sama terlibat :P .. hehe

lepas tu bab2 lain ada banyak lagi story menarik yang nak aku sampai kan insyaALLAH bila aku ada masa akan dicoretkan kembali :)

semoga aku bisa hidup lagi esk hari....