Thursday, December 18, 2014

Geographic information system


designing better maps

untuk yang cuba memahami erti maksud GIS atau memahami konsepnya ini sedikit pencerahan buat yang tertanya-tanya apa tu GIS .. malas nak tulis panjang-panjang sebab aku sendiri pun duk x faham-faham lagi GIS ini yang aku faham Mapinfo :P  .. dan sekrng kena pula belajar arcgis .. tak apa sekurang-kurangnya dapat menambah ilmu yang mana aku kurang .. 



insyaALLAH mulai 22 ini mulalah kehidupan aku sebagai plan making .. dalam penyelesaian masalah atau apa sahaja pekara yang berkaitan dengan MAP kawasan Pulau Pinang .. kepada yang nak hubungi aku atau nak belajar fasal Mapinfo dan sebangainya yang berkaitan GIS ini boleh lah cari aku .. open yaa sama-sama belajar bak kata dalai lama

#respect

Gis ini adalah (Copy dari Mr Google) 

A geographic information system (GIS) is a computer system designed to capture, store, manipulate, analyze, manage, and present all types of spatial or geographical data.

dan dalam bahasa mudah boleh lihat ganbar ini sebagai pencerahan maksud GIS yang lebih mendalam



Majulah GIS untuk MAP

abdul hadi jasni