Saturday, August 10, 2013

tesis everywhere




assalamualaikum dan selamat malam .. alhamdullilah masih hidup :) selamat hari raya ke tiga buat semua insan dan insani semoga semuanya berada dalam keadaan yang waras dan normal setelah beremosi dua hari yang lepas ..

hari ini pejalanan aku seperti tahun-tahun yang lepas .. raya ke tiga mesti ke rumah tok lang , tok su , tok jang dan segala macam tok yang aku jumpa hari ini .. wahh semuanya dah tua laa heee ... ahaha .. terasa ketermudaan aku ini :P ..

lepas balik aku terus ke rumah ustaz wan atas alasan nak beraya mulanya tapi macam biasa bila masuk ja rumah tu topik yang terkeluar td hadi mana kau hilang lama x nampak .. =_=' ustaz saya pun ada life laa .. ow life apa dah dua bulan x nampak ni apa cer ustaz nak tauu ni .. aku jawab life mencari jiwa hee aku cakap sibuk sikit banyak benda nak buat tambah skrng Li mmg balik penat ..blaa blaa bla bla .. macam2 aku bagi alasan .. akhirnya bertazkirah aku dengan dia .. sob2 hadi itulah keraj ustaz nak sedarkan aku dunia akhirat . senyum ja ... hee taubat teruss . ahaha

dalam dok sembang2 dengan ustaz tetiba terkeluar topik aku nak buat tises .. (mood: tesis everywhere) haha .. dok sembang2 dengan senior master dalam undang-undang syariah ini banyak benda aku belajar .. okay dengan secara tiba2 tajuk tesis aku bertukar menjadi tajuk "pembanggunan rohani dalam perancangan" .. tajuk2 cadangan adalah seperti berikut : (banayk gila tajuk yang aku blh buat sebenarnya)

1. pembanggunan masyarakat madani dalam perancangan sejagat

2.Pembaharuan sistem sosial berteraskan islamic society seiring pembangunan bandar.

3. Masjid sebagai pusat bandar : Ciri dan keberkesanan

4.Rasullulah sebagai perancang bandar dan masyarakat

ha nampak raya ku dengan tises .. T__T

lepas sembang seberapa patut dengan ustaz .. aku pun balik tu pun dah dekat pukul 6 baru sampai rumah tetiba adik aku ajak p rumah kak angkat aku .. wooo akhirnya baru dapat aku pi raya rumah kak aisyah setelah raya ke tiga nak tamat .. hahahahaaa lewatnya aku pi raya rumah dia sabaq ja lah hee .. mood raya time petang : ada aku kisah? .. hahaha mai makan petang terus xdak ketupat rendang yang ada nasi and apa grill tah .. hahahahha kenyang aku .. mujur aku pi tadi kalau tak .. memang x dapat beraya dengan kak aku tuu .. sebb malam ni dia balik Kl .. hee teruknya aku ni .. sedih* sekian terima kasih .. moka x besalah .. ha ha ha ..

yeah 3-1 malaysia kalah (keterbanggaan dengan kekalahan)