Tuesday, August 13, 2013

broga hill : the kindom far-far away










ini cerita cinta broga hill .. negeri sembilan ...

alhamdulillah tepat pukul 7 pagi tadi aku dah sampai ke destinasi yang di tuju iaitu BROGA HILL..dengan penuh perassan bangga yang kebetulan hari ini adalah hari sabtu yang nyaman huh ramai jugak manusia yang ada kat sini .. woii posa pun nak panjat bukit lagi kaa .. haha aku antara orangnya :P ..

tempat ini bagi aku khas utk pendaki yang baru nak belajar tapi still kena berhati-hati sebb banyak juga kawasan curam and lincin ,sesiapa yg pernah pergi mesti akan tahunya selok belok broga Hill ni... besttttt ..

pagi ni aku pergi pun untuk merenggangkan otot-otot badan ni, maklum saja lah badan dah berbatu ini kan sebab dok buat kerja duduk je .., so badan ni dah rasa lemak yang banyak ahaha .. tapi alhamdullilah aku masih aktif mcm dulu .. xdak la nak rasa lelah gila ka .. letih gila ka .. relax2 ja .. ehhee .. sebb kebetulan kemarin aku baru ja buat motivasi di kolej islam sultan azlan shah .. waa akhirnya aku dapat gak masuk kolej tu heee walaupun jadi moderator je .. hee ..

tepat jam 10 pagi akhirnya aku berjaya tawan broga hill..memang rasa kepuasan bila dah sampai ke puncak.mencabar juga bila mendaki tu tapi memang best...yg kesian nyer adalah perempuan cina ni semasa nak turun dia tak pegang tali untuk berpaut, akhirnya dgn muka teror nyer dia tergelincir ... bergolek dlm keadaan juram, huh memang kepalanya tehantuk kat batu.... so,pengajarannya ikutlah kemampuan diri sendiri dan ikut orang yg penting utamakan keselamatan..

orait bagi yg nak training mendaki tu bolehlah pergi ke Broga Hill tapi jgn pergi time hujan memang tergelincir....alhamdulilah sebaik sahaja dah turun bawah akhirnya hujan pun membasahi Broga Hill... huh.. hhee