Tuesday, December 18, 2012

koleksi akhir tahun 2012


asalamualaikum dan hellow .. hujannnn menutup selera ais kacang dan mee mamak aku soo rumah jawapan tepat untuk petang ni ZzzZzz sorong2 di rumah mmg mengharukan .. =_= penat bercampur keringat bumi dipijak milik .. la la la .. haha .. ok xmau dengr ceramah politik dah sebab dah jemu minta maaf .. yang baik dijadikan pegajaran yang buruk dijadikan pelajaran <<-- hehe mcm tebalik ja .. xpalah nak cita malam ni berbbq ber satay ber whatever dengan full house and prince of tennis crew kononya .. hope dapat buka kejemuan ini dengan ketiduran nenyak sebab malam tadi mcm puguk merindukan bulan .. mata susah nak lelap .. bukan sebab tak boleh nak tido atau gangguan anasir2 yang tak di ingini iaini nyamuk (bukan jin setan ye setan) .. hahaa semoga malam ni boleh tiwdoo dengan aman ..

huh apa punya perancangan aku pun tak tau semuanya dalam masa sejam yang lepas punya idea .. ok la dari tak ada langsung idea sekurang-kurangnya ada la gak aktiviti yang menggilakan .. opss lupe lepas ni seorang ahli kita dah tak boleh lepak-lepaking besama al maklum sudah menjadi milik orang hehehe .. kak aisyah mugkin ni malam terakhir wee sedih pulak rasanya .. tak apa malam ni abang besar pun turut serta .. maybe dapat la megurangkan sikit gementarnya .. hohoho ...pengalaman tuuu ...

wallaah .. ok atas tu ada pic yang aku screenkan untuk saja-saja nak letak .. haha .. funtion tak tau sebabnya .. yang pasti nak konsi buku a.k.a pdf yang menarik dalam tu .. hehe semuanya aku baru ja ambik jadi x sempat nak mentelaah lagi mugkin bila free nanti ada lah bahan yang akan dijadikan bahan untuk membahan kan bahan dalam blog ni ..

buku/pdf yang paling menarik minat dan kenangan aku adalah buku kedar dakwah karangan kh ustaz rahmat abdullah .. hehe buku lama dulu yang aku mentelaah menemukan aku dengan kumpulan usrah , kumpulan halaqah dan makna sebuah ukhuwah .. semua terimbas dalam baik-baik kata kh rahmat .. lembut alunan bicaranya memukau buat yang petama kali megenalnya .. cinta aku pada medan dakwah ni kembali subur bila terlihat pdf ni ya robb kembalikan semangat dahulu ..

insyaALLAH aku akan terus berada dalam medan ni sampai ke akhir hayat .. walaupun aku cuma menjadi pemerhati yang kaku aku harap dengan itu sedikit sebanyak memberi kekuatan buat rakan-rakan yang masih besama dalam pesatuan .. ikram .. haluan .. isma .. nisa ... abim .. dan seangkatan dengannya .. cayokkkk semoga ukhuwan terjalin memberi pesaudaraan yang kekal dunia akhirat .. inysaALLAH amen .. lagi satu nak pesan walaupun kita berada dalam organisasi yang berbeza islam mahupun bukan dalam memperjuangkan nasib islam atau mana-mana organisasi sekalipun tolong jangan membenci antara organisasi .. ingtlah walaupun berbeza pendapat tapi kita tetap satu rumpun .. dan akarnya islam .. batangnya iman .. fahamilah itu ..

akhir kata semoga aku masih bisa hidup untuk esok hari amen ...