Monday, November 26, 2012

sejarah tak pernah berubah




assalamualakum & hellow... sebelum melangkah menuju kejauhan anadok pendek ini mugkin dapat menenangkan sudut hati yang sunyi dalam kereuhan orang ramai .. hari ini AK6126 akan menuju ke negeri Nasi Berlauk dan laksa lemak, Ayam Percik dan tentunya Mee Kuah.

Mee kuah bukan dari kalangan mee sup, dan mee sup sama sekali bukan dari keluarga mee kuah tetapi kesan daripada integrasi megakibatkan pertumbuhan perniagaan restoran yang begitu besar sehingga menjadikan segala jenis resipi ,rencah dan tatamasak yang tersedia dalam sejarah mengalami perubahan .. sebagaimana keperluan bersekutu buat perubahan bagi setiap ahli masyarakat dalam memberi jaminan kesejahteraan dan kehebatan buat ahli masyarakat di masadepan begitulah perubahan yang dialami mee kuah .

terasa agak lama berada dikejauhan padahal baru sehari aku berkampung di sini dan belbagai cerita yang dapat dikonsikan secara peribadi aku tak minat politik apatahlagi UMNO .. memang megejutkan semalam aku berada di konvensyen umno emm terperangkap aku dengan ugutan si mamak penang yang kononnya ada respi kepimpinan walhal coretan maki hamun yang dibawa pulang .. megejutkan sekali apabila hentaman kepada mahasiswa yang kononnya berhutang dengan kerajaan kalau tidak kerana jasa mereka ..

emm terfikir juga aku apa guna sesebuah kerajaan jika tiada tanggungjawab kepada rakyat?? maaf sekali lagi politik dan ekonomi adalah dua pekara berbeza sama juga pendidikan dan politik dua aliran yang berbeza yang cuba dibodohkan dengan megatakan keduanya2nya adalah kerana jasa bla..blaa..blaaa.. ok fine terima kasih atas jasaMU .. hehe .. jika sesiapa yang ada akal fikiran yang matang tentu akan faham pebezaan ini .. sekarang focus jelah kepada corak "meracun" senang cerita tak payah dok ugut-ugut .. kami mahasiswa yang bebas dari cengkaman politik .. PEACE*

cerita kedua kalah .. LCW ,koo dan tan serta harimau malaya semuanya tumpas kecuali pasukan hoki yang mencatat kemenangan keatas korea .. agak megejutkan semuanya belaku dalam masa yang sama .. dimana lah sang harimau kita .. sedih xmau story sebab tak tengok pun game tu semua. ^__^

cerita ketiga tentang petemuan dengan ustazah nabila alhamdullilah sudah sekian lama harapan nak betemu ustazah akhirnya tercapai juga . orangnya baik , manis (xnapakmukapun tapi dibalik purdah itu tersemat senyuman yang berharga) (^__^) .. solehah dan semestinya sopan santun .. banyak pekonsian yang dikonsikan terutama soal ********** .. hehehe .. story yang lepas2 aku dah cita ... walaupun petemuan selama satu jam lebih tapi semuanya megeratkan ukhuwah islamiah dengan izin allah kita betemu dengan izinnya juga kita berpisan dan yakin dengan takdirnya kita akan betemu lagi ..

cerita ke empat .. akan besambung .....