Friday, November 30, 2012

kelantan

salammualaikum & selamat hari jumaat buat semua penghuni alam semoga hari ini lebih baik dari semalam .. nota kaki : kalini nak meng"post"kan satu coretan yang dulu penah aku nukilkan sewaktu diri ini berada di kelantan namun tidak atau mugkin terlepas pandang untuk meng"publish"kan n3 yang cukup menarik <<-- hehe puji n3 sendiri .. weee .. semoga sedikit coretan kecil ini dapat membuka mata sang saka merah yang sedang ber"konvo" di PWTC .. xmau berpolitik .. =_=" .. lagipun ni post bukan perihal politik .. hahaha .. terpulang kepada pembacanyalah .. x puas hati silalah call me maybe .. huuhu ..

________________________________

selepas minum secangkir teh, dan sebungkus nasi dagang kelantan di pengkalan chepa; maka ditulis akan anadot ini,

jika betullah kelantan ini sebuah negeri yang miskin mengikut kata pedana menteri datuk seri najib tadi di berita .. maka ini bermaksud gagalnya kesemua enam-enam orang perdana menteri dalam memajukan setiap pelusuk malaysia ..  kerana negeri kelantan ini juga adalah salah sau negeri dalam gabungan 14 negeri dalam pesekutuan tanah melayu atau Malaysia..

kelantan sama sekali bukan sebuah negeri yang berada di Thailand, atau Indonesia, atau Brunei, atau Kemboja, dan tidak mungkin sebuah negeri di Benua Afrika. negeri mana pun yang dikatakan miskin selagi bernaung dibawah kerajaan Malaysia adalah tanggungjawab seorang pedana menteri dalam memberi kekayaan, kemajuan, kesejahteraan dan kebajikan masadepan kepada negeri itu .. ini bukan di zaman penjajah British dengan pecah dan perintah .. atau di anak tirikan .. tapi sejujurnya bagi aku kelantan adalah negeri yang paling tenang dalam banyak-banyak negeri ..  yang pernah aku kunjungi ..

~~~~~~~~~