Monday, May 6, 2013

mereka sebahagian dari kami




satu pekara yang paling aku seronok PRU kali ini .. junior-junior aku yang dahulunya tak ambik tahu fasal politik dan sekarang merekalah orang yang petama keterhadapan memberi buah idea untuk merancakan lagi suasana kempen tahun ini ..

germbira pakcik-pakcik bila mana anak-anak muda dah mula berani besuara menyatakan pendirian mereka .. aku tak terkecuali menjadi salah seorang pegundi ganerasi 90'an .. walaupun aku bukan lah jenis yang ikut pasang bendera ataupun berkumpul mendengr "amanat" dan "pesanan" untuk memeriahkan lagi majlis .. aku tetap berada dihadapan dan belakang disebalik suara-suara mereka .. idea-idea yang anak muda lontarkan didalam kalangan gangerasi tua amat diharapakan supaya megubah landskap politik malaysia ..

salah satu suara yang amat kuat dan lantang menkritik adalah adik nor asyikin usianya baru belasan tahun .. tapi bicaranya amat tajam dan puitis untuk dinilai .. alumni KISAS ini amat terbuka mindanya .. lain dari anak muda yang lain yang megkritik tampa memberi hujah .. aku suka dengan setiap ungkapanya .. teruskan bersuara .. mugkin suatu hari nanti boleh menjadi sebahagian penyeri politik tanah air ..

seterunya tulisan dari saudara Amin iaini abang Amin .. sememangnya bakal guru ini memiliki keistimewaan yang tersendiri apabila hujah yang disampaikanya amat jelas dan tepat .. setiap N3 bekaitan politik amat terkesan dengan jwa Muda .. pemikiran yang matang dan agrasif amat diharapkan dalam landskap politik perkauman .. kelantangannya amat berbisa .. sayang suaranya amat terhad kerana sebagai seorang bakal pendidik .. imej dan personalitinya terpaksa dirahsiakan takut dibuang dari IPG katanya .. :) apa2pun abang amin punya tulisan memang membangkitkan semangat ...


~~~~~~~~~~~

ini sebahagian suara pemuda yang amat aku sanjungi ..yang petamanya adalah Nurul Izzah .. siapa sangka .. anak muda Anwar ini mampu menakluk sang singa .. kemenangan Nurul Izzah mengatasi seorang berstatus menteri penuh amat dibanggakan .. suaranya lantang menkritik hujahnya penuh dengan fakta .. pokoknya dia cantik dan bergaya :) ..

seterusnya rafizi .. fuh nama yang mugkin bakal menjadi siulan di dewan parlimen nanti .. no komen sebab dia mmg hebat ..

saudara tony pua ... salah seorang anak muda yang bakal mengoncang dewan parlimen nanti ..

dan yang terakhir adalah Ustaz nik abdul .. anak kepada tuan guru Nik Aziz .. ilmunya amat tinggi hujahnya penuh dengan kepercayaan dan kejujuran ..

~~~~~~~~~~~~~~
semoga Amanah yang diberikan dilaksanakan dengan jujur ..