Tuesday, March 26, 2013

hmmm .. versi 2

assalamualaikum dan happy "petang" semoga semuaya baik-baik saja .. tadi aku baru terima mesej dari sahabatiah yang sudah lama aku terputus talian .. alhamdullilah pejalanan ke menara gading sememangnya susah untuk dibualkan .. ilmu yang di rangkumkan menjadi siulan buah idea masing-masing .. semoga kamu sentiasa sihat selalau amen ..

dalam banyak-banyak buah idea yang di lontarkan pasti ada saja topik yang "harus" iaini bab "kawin" .. entahlah sejak dua menjak ni rasanya aku macam nak kawin je ..pelik dan makin rumit kisahnya .. harus menanti atau menerima saja apa yang sudah diungkapkan ... hmmm

jujur aku kata petemuan , pepisahan semua takdir ALLAH .. aku dipertemukan dengan izyan bukan atas kerelaan aku bahkan jauh untuk aku mengaturya .. dengan si farah juga .. pekenalan yang hampir 10 tahun mematangkan aku untuk megenal perempuan .. semuanya pada usia begini baru nak mengatur perasaan .. rasa mcm "tak masuk akal" ..

dalam minngu lepas abang amin pula bercerita tantang iffah .. insan yang diidamkannya selama dua tahun .. medan usrah  pula menjadi titik petemuan dua insan ini .. dan aku??? mangsa keadaaan ^__^ .. semoga ALLAH redho ..

aku bejalan dengan berusaha megenal sebanyak mungkin manusia ... tapi belum pernah aku "mecintai" seseorang dengan sifat yang haq sebab pada sandaranya cinta itu sememangnya wujud ..

sahabat menjadi sebuah medan ukhuwah fillah atau medan bercinta .. atau sesuai kah dengan pendekatan "bertemu dan bercinta" .. mustahil untuk seseorang itu mencintai orang lain dengan hanya sehari dua bekenalan ...

~~~~~~~~~~~~~~~~~

cukup tak mau panjang kan lagi .. rasanya .. mcm pelik .. kenapa perlu ada perasaan CINTA ? atau sandarkan pada takdir ?

thanks ya NADHIRAH atas perkonsian ilmu ... miss u a lot ~