Friday, August 10, 2012

MOOD:PUASA

salamu alaik & hellow .. selamat bersahur sekalian penghuni alam dunia sekalian .. alhamdullilah sudah masuk farsa ke tiga ramadhan harap semuanya masih hidup lagi lah gamaknya .. emm terasa pantas pulak masa berlalu pergi tak perasan pun .. betul kata imam al gazali  "pekara yang paling jauh diatas bumi ini adalah sesaat yang ditinggalkan" ...

 =_=" mood puasa aku baru nak bermula tak puas hati betul last2 miggu baru dapat puasa at rumah .. adoi hidup di perantauan sebegini lah nasibnya .. kadang rindu menyapa saat hati berduka .. kasih saling berganti sayang ..

seperti mana kata ulama "DIA(ALLAH) yang membolak balik hati hambanya" ... setiap perasaan yang di tempatkan dalam hati manusia adalah untuk mereka megakui setiap kelemahan dalam diri dan menyatakan keimanan kepada sang "khalid" supaya mereka(manusia) sedar setiap ketentuan yang ALLAH tetapkan buat mereka  .. (hikam)

~~~~~~~~~~~~~

"takdir yang memandu kehidupan" .. aku beserah atas segalanya(jodoh petemuan pekenalan pepisahan ajal maut) kerana ALLAH dan mengakui setiap sesuatu yang berlaku itu ada hikmahnya ... perancangan ALLAH juga yang terbaik ..