Monday, July 2, 2012

MoOd:luahan perasaan

assalamualakum & hellow .. tahniah buat kerajaan andalusia kerana bejaya memusnahkan harapan empayar rom memperluaskan jajahan takluk mereka .. juga tahniah buat sesiapa yang bersusah payah menghabiskan malam-malam mereka dengan gempita sorak ceria .. aku tak termasuk dari kalangan-kalangan mereka .. ha ha .. aku cuma layan dua game 2 pun separuh jalan .. yang pasti dua game germany telah ku lahap dengan mata ini sendiri .. puas menyaksikan kebangkitan sang andalusia dengan merobek empat tembok yang mustahir untuk satu petembungan tampa sebarang cacat celanya di benteng andalusia ..

huhu ~

ALLAHamdullilah awan hitam dengan gempita sang iblis disambar petir megembalikan emosi aku yang hampir rebah dengan kepanasan badan yang agak kurang menyengankan .. terpana dengan batuk kecil serta usaian panas bersambung sejuk .. mugkin hari ni tiada lagi perasaan itu .. di harap agar kesihatan ni terus baik .. untuk aku terus hidup .. jangan matikan aku lagi ya ALLAH banyak lagi pekara dan masalah yang mebutukan aku untuk diselesaikan .. dan aku masih lagi menanti sang bidadari untuk menemani malam-malam syunyi .. berikanlah kesempatan untuk aku menatap wajah idaman hati ..biar dunia terpaku waktu itu pun aku bisa tidur dengan nyaman ..

matahari sudah hilang, kamar yang dahulunya megalukan cahaya sang mentari ini telah kelam .. tiada lagi rasa besalah dengan petani yang merungut sawah mereka kekontagan .. juga rasa besalah sang pemerentah dengan kemarau sebagai bencana ..

cukuplah apa yang cukup .. berilah apa yang diberi .. ambilah apa yang diambil .. sesungguhnya kau maha peguasa alam .. kami cuma meminta apa yang terkurang .. jangan kau lebihkan apa yang tercukup .. jangan pula kau ambil apa yang diberi .. juga ambillah kembali rahmatmu agar kami bisa meminta lagi .. sesungguhnya itu lebih baik dari yang dihadiahkan agar bisa kami terus megenal tuhan ..

ya ALLAH hujan ni menjadi saksi aku meminta kepada engkau sekeping hati yang tulus mencintai Hati ni untuk melengkapi hari muka dunia mahupun akhirat .. juga dengan hujan ni bakal menjadi saksi di akhirat  bahawa engkau lah tuhan sang peguasa hari pembalasan .. juga maha mendengar .. maha berkuasa .. maha pengampun .. maha bijaksana .. maha penyayang atas segala kejadian penciptaan .. insan ini cuma meminta apa yang layak untuk dikurniakan kepada diri ini untuk hari-hari mendatang .. kuatkanlah iman ini .. teguhkanlah pendiirian ni .. berkatilah keluarga dan keturunan ku .. satukanlah jasad dan roh agar aku terus bertapak dimuka bumi ini selagi mana engkau redoh ...

amin ya robb ~


~~~~~~