Wednesday, July 4, 2012

megukir kenangan

assalamualaikum & hellow ... selamat kebekuan malam ni .. ya robb senjuk betul !! walapun kelam malam tampa bulan yang disaluti awan mendung malam hari .. aku tetap tersenyum walau kelat menerima kabar derita .. ahhh tiada lagi soalan untuk dijawab .. biar takdir yang uruskanya .. ^__^ .. lebih mudah menerima takdir dari nasib ..

~~~~~~
akhir kisah hari ni tersemat satu yang dinamakan rindu .. alhamdullilah ALLAH menghantar seorng hambanya untuk malam ni .. sudah sekian lama terputus kabar berita akhirnya muncul ia megubat duka .. saat malam yang membosankan menutup segala langkah .. hayun bicara juga seakan-akan kaku .. tiada lagi mugkin cerita yang dicoretkan .. saat itu mucul kembali kenangan silam .. gambar diatur menjadi kisah .. rahsia kini sudah terlerai .. senyum dan tawa berselang seli hiburan hati ..

banyak kisah dibelakang tabir yang dicungkil .. aduh ...  bicara megungkap kenangan .. satu persatu butiran permata berciciran  .. seringkali juga tersentap dengan panahan petir .. layar yang dahulunya kuat menahan angin kini sudah berlubang .. mugkin dugaan yang ditempuh mematangkan setiap aturan bicara .. rahsia yang di genggam erat kini terburai satu persatu .. kisah romantik yang tidak pernah ku tahu juga terrungkai ..

kali ini aku cuma bisu mendengar bicaranya .. tampa sebarang tulisan yang mampu diconteng sehingga aku kaku diam memikirkan bahasa apakah yang harus aku guna membahasakan diri .. emmm terpana seketika aku dengan aturan bicaranya ... dalam diam itu muncul kalimah "kematangan itu memang selalu menjemput manusia" .. secara hikmahnya aku turut gembira melihat perubahan itu .. walapun aku tak pasti apa yang berubah atau apa yang megubahhnya .. 


saat itu seakan tidak percaya aku masih berbicara denganya .. sedang junior ku masih menunggu dengan tulisanya yang belum ku balas .. berbunyi buzz beberapa kali seakan tiada orng yang mahu menjawabnya .. ya ampun adikku abang mu disini sibuk memikirnya dimana kawanya menghilang .. 


bicara terhenti saat jam genap pulul 11 malam .. satu jam yang berkualiti mengukir senyuman .. walaupun pahit menerima kenangan ... sambil memikir andai saja bisa ku undurkan waktu .. pasti tiada lagi rahsia itu .. apa-apa pun takdir ALLAH itu hebat ... dia jauhkan aku denganNYA lalu DIA pertemukan aku denganNYA .. huh susah betul nak faham .. seperti biasa di akhir pebualan .. kabar teman-teman lama menjadi slot pengisian .. segala maaf di pinta .. mohon ALLAH panjangkan pekenalan .. dan mengharap rezki ALLAH supaya menemukan kami semua dalam satu ukhuwah duniawi dan ukhrawi .. 

 ~~~~~~~~~~~~