Monday, July 9, 2012

hanya dengan lagu






assalamualaikum & hellow tu all my moros .. semoga semuanya sihat-sihat belker hendaknya .. hehe outlan / el moro / outdream / outlandmoro / moros dan seangkatan dengannya adalah ungkapan "sahabat" dalam comuniti outlandish ..

er outlandish .. malas nak cita fasal band ni .. nak tau lebih cari lah sendiri .. topik hari ni xdak yang nak diceritakan cuma kgilaan sepanjang minggu ni mmg tak leh nak lupa ..  bayangkan dengan lagu pun boleh jadi topik bualan haha <<--paham dok lagu maner ?? ..  pelik tu bunyinya tapi inilah kenyataannya ..  mula2 sembang guna binary code lepas 2 mai mcm2 jenis bahasa pelik2 .. takpaham pun tp kaji sampai paham hahah .. last sekali "kemarin dulu" sembang guna lagu dan tajuk-tajuk lagu .. haha jenuh nak cari ungkapan / lirik lagu dan tajuk yg sesuai dengan topik ..

sememangnya bahasa itu menyeronokan ^__^ .. dalam senyap2 mcm-mcm jenis lagu yang aku x pernah dengar dari zaman hitam putih sehingga ke lagu tradisional semua masuk dalam topik .. huh kadang best gak kalau ada kawan yang sekepala dan memahami kita betul x ?? untung lah aku dapat kawan sebegini .. MOOD:bersyukur

kisahnya bermula bila aku bgi dengar lagu jepun kat sorng hamba ALLAH ni lepas 2 dia balas lagu korea lepas dari itu gak lah mula lagu-lagu menjadi pengganti bahasa .. yang paling best macam-macam topik yang terkeluar dari bab puasa sampai lah ke bab rumah tangga haha .. semuanya just melalui lagu yang ada dalam utube gamak xdak dalam 4shared lah mencari lagunya ..

dan kat sini gak aku nak konsikan beberapa buah lagu pilihan yang aku dengar sepanjang seminggu penuh kegilaan .. fuh cinta pandang petama dengan lagu hehehe ..

~~~~~~~~~~~~
contoh pebualan sengal antara hang tuah dan hang jebat ~

ni bab puasa :

Hang Tuah : Akanda - Ramadhan Telah Tiba
Hang Jebat : Jalil Hamid - Alkisah Bulan Puasa

Hang Tuah : Akusmash-doa niat puasa

~~~~~~~~~~~~~~~~
bab raya : hang Jebat xleh balik raya

Hang Tuah : Aman Shah - Kepulangan Yang Dinanti
Hang Jebat : Jamal Abdillah & Saleem - Lambaian Aidilfitri
Hang Tuah : Aisyah - Pulanglah
Hang Jebat : P Ramlee - Dendang Perantau

~~~~~~~~~~~~~~

Hag Jebat memberi tahu tempatnya hujan dengan megutrakan lagu dari

B.J. Thomas  -  Raindrops Keep Fallin' On My Head

~~~~~~~~~~~~~~
haha ni bab Hang Tuah ajar Hang Jebat soal Cinta

Hang Tuah : How to Love
Hang Jenat : 10cc - people in love
Hang Tuah : alleycats ~ bila bercinta
Hang Jebat : Armada - Mabuk Cinta
Hang Tuah : kerana doa - nowseeheart
Hang Jebat : X-Factor - Masih Mencari
Hang Tuah :Amole Voice - Ta'aruf
Hang Jebat : Nasyeed Underground - Jodoh Dan Takdir
Hang Tuah : Sigma - Istikharah Cinta

NOTAKAKIKUDA:
untuk lebih penghayatan dan memahami apa topik pebualan dengan lebih faham kena dengar sendiri lagu tu ataupun tegok senikata ..
~~~~~~~~~~~
haha .. bila pikir-pikir balik semamangnya pelik pebualan mcm ni kan .. ha ha ~ tapi inilah kenyataannya ~ kretif ^__^ ..